Δύσκολη εξίσωση για την κυβέρνηση την ώρα που τα αγαθά πρώτης ανάγκης έχουν μετατραπεί σε πολυτέλεια – «Αγκάθι» η νομιμότητα της διαδικασίας – Να συμπεριληφθούν και επώνυμα προϊόντα ζητούν τα σουπερμάρκετ από τη βιομηχανία

γράφει η Ξανθή Γούναρη

«Αντίδοτο» στο sticker shock (η δυσάρεστη έκπληξη που βιώνουν οι καταναλωτές από την υψηλή τιμή ή την αύξηση της τιμής ενός προϊόντος) μέσω των εκπτωτικών stickers, που θα έχουν τα 50 βασικά προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», αναζητεί η κυβέρνηση, την ώρα που ακόμη και τα αγαθά πρώτης ανάγκης έχουν μετατραπεί σε πολυτέλεια για αρκετά μεγάλο τμήμα της κοινωνίας.

Στην πράξη το «καλάθι» που θα «τρέχει» με χαμηλότερο πληθωρισμό έναντι του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, προκειμένου οι ευάλωτοι να μπορούν να εξασφαλίσουν τα «απαραίτητα για τη διαβίωση ενός νοικοκυριού», εξελίσσεται σε μια δύσκολη εξίσωση. Το μεγαλύτερο «αγκάθι» είναι να εξασφαλιστεί η νομιμότητα της διαδικασίας σε ανταγωνιστικό επίπεδο και καθώς φαίνεται πρόκειται για τη μόνη «σταθερά» αυτή τη στιγμή, αφού και η ίδια η λίστα με τα 50 προϊόντα από 31 κατηγορίες ενδεχομένως να τροποποιηθεί σε κάποια σημεία.

Διαβάστε επίσης: «Καλάθι του νοικοκυριού»: Αναποτελεσματικό το χαρακτηρίζουν ΓΣΕΒΕΕ – ΕΕΑ

Αλλωστε, όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή απαντώντας σε ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα για την ακρίβεια στην Ωρα του Πρωθυπουργού, «δεν νοείται παρέμβαση στη λειτουργία της αγοράς, η οποία να μην εγκρίνεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

Γι’ αυτό και από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με πληροφορίες, εργάζονται επί του θέματος ώστε η σχετική νομοθετική ρύθμιση, η οποία με τη μορφή τροπολογίας θα κατατεθεί πιθανόν την ερχόμενη εβδομάδα σε επερχόμενο νομοσχέδιο, να «θωρακίσει» νομικά το «καλάθι του νοικοκυριού», μη αφήνοντας «παράθυρα» που δημιουργούν αμφιβολίες ή οδηγούν σε νόθευση του ανταγωνισμού.

Ειδικά η πλευρά των αλυσίδων σουπερμάρκετ, εξαρχής είχε θέσει στην κορυφή της ατζέντας των συζητήσεων το ζήτημα της νομιμότητας με βάση το δίκαιο του ανταγωνισμού.

Διαβουλεύσεις

Την πρωτοβουλία για να ξεκινήσουν οι διαβουλεύσεις μεταξύ λιανικής και προμηθευτών την έχουν προς το παρόν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ, οι οποίες προσεγγίζουν…