Από «φίλτρο» περνούν οι πληροφορίες για χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις. Ειδικές τριμελείς Επιτροπές πιάνουν δουλειά στα έξι νέα Ελεγκτικά Κέντρα. Ποιοι φορολογούμενοι βρίσκονται ψηλά στη λίστα των ελέγχων

Από «κόσκινο» περνούν οι πληροφορίες για χιλιάδες φορολογικές υποθέσεις που υπήρχαν στα συρτάρια των εφοριών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης και έχουν μεταφερθεί τώρα στα έξι νέα Ελεγκτικά Κέντρα. Με απόφαση του διοικητή τη ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή σε κάθε ελεγκτικό κέντρο συστήνονται 3 τριμελείς επιτροπές οι οποίες θα καταγράψουν και θα αξιολογήσουν όλα τα πληροφοριακά δελτία τόσο για τις υφιστάμενες όσο και τις νέες φορο- υποθέσεις.

Βαθμολόγιο

Σύμφωνα με τις οδηγίες Πιτσιλή τα δελτία από καταγγελίες και ελέγχους που δεν ολοκληρώθηκαν και δεν συντάχθηκε έκθεση ελέγχου θα βαθμολογηθούν ανάλογα με το φορολογικό ενδιαφέρον  και θα συνταχθεί λίστα με τις υποθέσεις που θα βρεθούν στο στόχαστρο με βάση βαθμολογική κλίμακα όπου το 0 αφορά υποθέσεις χωρίς ενδιαφέρον, το 1  απλού η μικρού ενδιαφέροντος, το 2 υποθέσεις με σημαντικό ενδιαφέρον και το 3 σηματοδοτεί άμεση και ταχεία επέμβαση από το ελεγκτικό μηχανισμό.

  • Διαβάστε επίσης: ΑΑΔΕ: Δεύτερο λουκέτο σε βενζινάδικο μέσω της εφαρμογής Appodixi

Με βάση τις εντολές που έχουν δοθεί  κατά προτεραιότητα θα ελεγχθούν οι υποθέσεις που παραγράφονται στο τέλος του έτους, εμβάσματα άνω των 100.000 ευρώ της περιόδου 2016-2021 και μεταβιβάσεις ακινήτων μεγάλης αξίας.

Ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

Στο «μάτι» των 800 υπαλλήλων των 6 Ελεγκτικών Κέντρων Αθήνας και Θεσσαλονίκης βρίσκονται:

–  Φυσικά πρόσωπα που ασκούν ή δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον πληρούν οποιοδήποτε από τα παρακάτω κριτήρια:

α) η αξία ακίνητης περιουσίας του φορολογουμένου, του/της συζύγου και των προστατευόμενων τέκνων αυτού, όπως υπολογίζεται στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Ο.Π.Σ. Περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ ανέρχεται αθροιστικά, από την 1η-1-2015 και μετά τουλάχιστον σε ένα έτος, στο ποσό του 1.000.000 ευρώ και έως του ποσού του 1.500.000 ευρώ.

β) η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, που προκύπτει από τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, είναι ποσού 100.000 έως 150.000 ευρώ.

γ) τα ποσά δαπανών (τεκμηρίων) απόκτησης περιουσιακών στοιχείων ανέρχονται σε 200.000 έως 400.000…