Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες;

Το δείπνο από κάποια ώρα και μετά το βραδάκι έχει ενοχοποιηθεί ουκ ολίγες φορές για τα παραπανίσια κιλάκια που βαραίνουν αρκετούς. Κατά πόσο όμως έχει βάση αυτή η… κατηγορία; Τι λένε οι πιο πρόσφατες έρευνες των ειδικών της διατροφής;

Οπως διαβάζουμε στην iatropedia, όλο και περισσότεροι αναρωτιούνται τελευταία για το πόσο αργά πρέπει να τρώμε το βραδινό γεύμα λόγω και μιας πρόσφατης μελέτης που διερεύνησε τι συνέβη στο σώμα εθελοντών συμμετεχόντων, όταν υποχρεώθηκαν να τρώνε τα ίδια τρία βασικά γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) νωρίς ή αργά μέσα στην ημέρα.

  • Διαβάστε επίσης: Στοματική υγιεινή: Αξίζει να πάρετε ηλεκτρική οδοντόβουρτσα;

Οι ερευνητές λένε ότι ανακάλυψαν ότι όσοι έτρωγαν αργά ήταν πιο πεινασμένοι, έκαιγαν λιγότερες θερμίδες και ότι τα λιποκύτταρά τους εξέφραζαν γονίδια που έχουν συνδεθεί με την αύξηση του λίπους.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η μελέτη δεν εξέτασε εάν οι συμμετέχοντες εν τέλει όντως πήραν ή έχασαν κιλά. Σωστά διαβάσατε: Παρά τους τίτλους που λένε ότι το να τρως αργά είναι “κακό για την απώλεια βάρους” ή “αυξάνει τον κίνδυνο παχυσαρκίας” ή είναι “κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγεις”, η καθαυτή μελέτη δεν παρακολούθησε στην πραγματικότητα τυχόν αλλαγές στο σωματικό βάρος των συμμετεχόντων.

Μάλιστα, οι συγγραφείς ανέφεραν χαρακτηριστικά στην έκθεσή τους:

Σημειώστε ότι η παρούσα μελέτη στόχευε να ελέγξει τις οξείες (δηλαδή τις βραχυπρόθεσμες) επιπτώσεις της αργοπορημένης σίτισης στη ρύθμιση του ενεργειακού ισοζυγίου και όχι εάν η μακροχρόνια συμμόρφωση σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση βάρους με την πάροδο του χρόνου, ή εάν το σώμα θα προσαρμόζονται αλλοστατικά.

Με άλλα λόγια, είναι απολύτως πιθανό το σώμα σας να προσαρμοστεί στο νέο διατροφικό πρόγραμμα, εάν αυτός ήταν ο τρόπος που ζούσατε πραγματικά τη ζωή σας. Οι συμμετέχοντες στην μελέτη έτρωγαν με το καθορισμένο πρόγραμμα μόλις για έξι ημέρες κάθε φορά.

Τι λένε άλλες έρευνες για το καθυστερημένο βραδινό γεύμα;

Υπάρχουν πράγματι παλιότερες έρευνες που υποδηλώνουν ότι το καθυστερημένο βραδινό γεύμα μπορεί να διευκολύνει την αύξηση του σωματικού βάρους. Αλλά δεν αρκεί κάτι τόσο απλό, όσο η…