Αν έχει τύχει να πιείς ένα μεγάλο ποτήρι νερό πριν πας στο κρεβάτι σου ξέρεις ότι χρειάστηκες κατά τη διάρκεια της νύχτας να επισκεφτείς την τουαλέτα.

Έχεις δυσκολευτεί να κοιμηθείς έπειτα από μια κούπα καφέ που απόλαυσες αργά το απόγευμα, ή έτυχε να κάνεις άσχημο ύπνο μετά από μια βραδιά με λίγα παραπάνω cocktails; Το σώμα μας χρειάζεται ενυδάτωση, που την προσφέρει η κατανάλωση υγρών, αλλά τελικά υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες για την κατανάλωση τους, ειδικά πριν πας για ύπνο.

Η Amy Bragagnini, εκπρόσωπος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι οι διαιτολόγοι συμβουλεύουν τους πελάτες τους να λαμβάνουν αρκετά υγρά. Συγκεκριμένα, στους άντρες συνιστούν να καταναλώνουν 15,5 φλυτζάνια την ημέρα, ενώ στις γυναίκες συνιστούν 11,5 φλυτζάνια αντίστοιχα.

Αυτός είναι ένας στόχος βέβαια που οι περισσότεροι δεν καταφέρνουν να τον πιάσουν. Στη συζήτηση όμως που έχουν οι διατροφολόγοι με τους πελάτες τους πάντα ρωτάνε την ώρα που συνήθως ο πελάτης πηγαίνει για ύπνο. Η ώρα αυτή επηρεάζει σημαντικά το εκάστοτε χρονοδιάγραμμα για την κατανάλωση υγρών αλλά και την ποιότητα του ύπνου τους.

Δεδομένου ότι περίπου το 70% των Αμερικανών παραδέχεται ότι δεν κοιμάται καλά, είναι καλή ιδέα να κατανοήσεις τον ρόλο που παίζει στον καλό ύπνο αυτό που πίνεις (και το πότε).

Ροφήματα με Καφεΐνη

Μπορεί να είναι μια καλή ιδέα να πιείς μια κούπα καφέ, ή κάποιο άλλο ρόφημα με καφεΐνη για να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις σου το απόγευμα, αλλά σίγουρα θα επηρεάσει τον ύπνο σου. Η κατανάλωση περισσότερων από 400 mg καφεΐνης την ημέρα – που ισοδυναμεί με περίπου τέσσερα φλιτζάνια καφέ – μπορεί να προκαλέσει ανησυχία, αφυδάτωση, άγχος και αϋπνία.

Σύμφωνα με έρευνα του Chris Winter που είναι ειδικός στον ύπνο, νευρολόγος και σύμβουλος της Somnox, το τελευταίο φλυτζάνι καφέ θα πρέπει να το καταναλώνεις τουλάχιστον 6 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο.

Αλκοολούχα ποτά

Ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα μπορεί να σε βοηθήσει να νυστάξεις πιο γρήγορα, αλλά μπορεί και να σου δημιουργήσει πρόβλημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Όπως εξηγεί η Bragagnini, το αλκοόλ ενώ αποτελεί ηρεμιστικό, η δράση του δεν θα διαρκέσει για πολύ, με αποτέλεσμα ο ύπνος να διακοπεί. Η κατανάλωση αλκοόλ τα βράδια μπορεί να…