Οι διαταραχές θα προσθέσουν μόνο δυσκολίες στη μετακίνηση φορτίου από την Ασία προς την Ευρώπη, σε μια εποχή που η κινητικότητα βρίσκεται στο ζενίθ

του Γιώργου Φωκιανού

Βραχύβια φαίνεται πως ήταν η «ανακούφιση» στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς τα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, σε μεγαλύτερο βαθμό, βρίσκονται αντιμέτωπα με έναν νέο γύρο συμφόρησης, εξαιτίας μιας σειράς αναδυόμενων προκλήσεων.

Ο πρώτος βραχνάς ακούει στο όνομα απεργίες, με πάνω από 1.900 υπαλλήλους στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου, το Felixstowe, να πραγματοποιούν νέες κινητοποιήσεις από την περασμένη Τρίτη και για οκτώ ημέρες, καθώς η σφοδρή διαμάχη για τις αμοιβές με τη Hutchison Ports δεν δείχνει σημάδια προόδου.

Διαβάστε επίσης: Τα πλοία που γεμίζουν τις δεξαμενές της Ευρώπης

Υπενθυμίζεται ότι μια προηγούμενη οκταήμερη απεργία τον περασμένο μήνα οδήγησε το λιμάνι, το οποίο χειρίζεται περισσότερο από το 40% των βρετανικών εμπορευματοκιβωτίων, σε αδιέξοδο, με τον μέσο χρόνο αναμονής για containerships να αυξάνεται στις 31 ώρες, σε σύγκριση με λιγότερο από 12 στις αρχές του μήνα.

Οι κινητοποιήσεις αυτές συμπίπτουν με μια συνεχιζόμενη απεργία στο λιμάνι του Λίβερπουλ, όπου περισσότεροι από 560 λιμενεργάτες και μηχανικοί συντήρησης απέχουν από την εργασία τους εδώ και δύο εβδομάδες, με ορίζοντα λήξης στις 3 Οκτωβρίου. Ως εκ τούτου πολλά τμήματα της βρετανικής οικονομίας πλήττονται και οι πολίτες διαμαρτύρονται για το αυξανόμενο κόστος ζωής τους τελευταίους μήνες.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την εταιρεία logistics Container xChange, «αυτές οι διαταραχές θα προσθέσουν μόνο δυσκολίες στη μετακίνηση φορτίου από την Ασία προς την Ευρώπη, σε μια εποχή που η εφοδιαστική αλυσίδα βρίσκεται στο ζενίθ, προκειμένου να εκτελεστούν οι παραγγελίες εν όψει των εορτών».

Παράλληλα, ένας άλλος αντίκτυπος είναι και η καθυστέρηση παραλαβής και απομάκρυνσης των άδειων εμπορευματοκιβωτίων που στοιβάζονται συνεχώς στους τερματικούς σταθμούς, βυθίζοντας στο χάος πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένου του Πειραιά.

Η Κίνα

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το εμπόριο παγκόσμιων αγαθών αξίας 22 τρισ. δολαρίων βρίσκεται προ των πυλών μιας ακόμα σοβαρής αναστάτωσης, made in China. Το τελευταίο διάστημα οι αυστηροί κανόνες της Κίνας για τον…