Οι επιστήμονες μίλησαν. Από ποιο πλευρό είναι καλύτερα να κοιμάσαι;

Ο ύπνος μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολος σε αυτούς τους καιρούς του στρες και του άγχους. Οπότε όταν προλαβαίνετε να κοιμηθείτε, αξίζει να έχετε την καλύτερη δυνατή ποιότητα ύπνου.

Και μπορεί η αποφυγή του μπλε φωτός και το διάβασμα να είναι κάποια από τα «μυστικά» που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε ευκολότερα, η θέση όμως στην οποία κοιμάστε, μπορεί να έχει καθοριστική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου και στην υγεία σας.

  • Διαβάστε επίσης: O ύπνος ξορκίζει τα εγκεφαλικά και τις καρδιοπάθειες

Τα μαξιλάρια μπορούν να βελτιώσουν τη θέση του ύπνου σας, ευθυγραμμίζοντας καλύτερα τον αυχένα και την πλάτη σας και μειώνοντας την πίεση στη σπονδυλική σας στήλη. Επίσης, η εναλλαγή πλευρών μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία. Όμως από ποια πλευρά είναι καλύτερο να κοιμάστε; Αριστερή ή δεξιά;

Τα θετικά της αριστερής πλευράς

Το στομάχι του ανθρώπου βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της κοιλιάς. Έτσι, όταν κοιμάστε στα αριστερά, το περιεχόμενό του είναι πιο πιθανό να παραμείνει στη θέση του λόγω βαρύτητας. Αν γυρίστε στη δεξιά πλευρά σας, η υπερυψωμένη θέση του στομάχου μπορεί να σας θέσει σε κίνδυνο και να εμφανίσετε παλινδρόμηση οξέος, αν και αυτό δεν ισχύει απαραίτητα για όλους.

Σημειώνεται, ότι η παλινδρόμηση οξέος συμβαίνει όταν το περιεχόμενο του στομάχου επιστρέφει προς τον οισοφάγο, προκαλώντας ένα αίσθημα καύσου και σφίξιμο, τα οποία με τη σειρά τους μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία και να οδηγήσουν ακόμη και στο σχηματισμό έλκους.

Το να δίνετε στον οργανισμό σας λίγο χρόνο να χωνέψει πριν ξαπλώσετε είναι ένας τρόπος για να μειώσετε τον κίνδυνο να εμφανίσετε παλινδρόμηση.

Τα θετικά της δεξιάς πλευράς

Ενώ η αριστερή πλευρά φαίνεται να είναι μια καλή επιλογή για άτομα με γαστρικά προβλήματα, ο ύπνος στη δεξιά πλευρά έχει συνδεθεί με ευκολότερη αναπνοή για άτομα που αντιμετωπίζουν υπνική άπνοια. Σε έρευνα του 2011, στην οποία συμμετείχε ομάδα ατόμων με την συγκεκριμένη πάθηση και συγκρίθηκε ο ύπνος από την αριστερή πλευρά σε σχέση με τον ύπνο από τη δεξιά πλευρά και ανάσκελα, διαπιστώθηκαν τα εξής: «Η θέση ύπνου είχε σημαντική επίδραση στα απνοϊκά συμβάντα και η θέση ύπνου στη δεξιά πλευρά μείωσε τη…